DE: Der Film ist Teil einer abendfüllenden Reihe mit dem Titel “LIMITLESS – STORY OF FREEDOM & FRIENDSHIP”, die nonverbale Filme für Kinder in Krisensituationen zeigt. Diese Reihe wird vom Goethe-Institut und dem WDR gefördert.

EN: The film is part of a full-length series titled “LIMITLESS – STORY OF FREEDOM & FRIENDSHIP”, featuring nonverbal films for children in crisis situations. This series is funded by the Goethe-Institut and the WDR.

GIGANT Filmstill girl sitz on roof

TEAM: Director: Johanna Benz , Art Direction: Sula Pferdt, Animation & Postproduktion: Studio NICE Production company: Bildersturm Filmproduktion & GmbH StudioNICE

Festivals

(Selection)

30. FilmFest Dresden 2018 , Busan International Shortfilm Festival 2018, 58. Zlin Film Festival 2018, International Children and Youth Festival 2018 Czech Repuplic. Cortoons Festival Gandia, International Shortfilm Festival for Animaion.

The making of Gigant

DE: Ich kam zu diesem Projekt hinzu, als das Konzept und die zeichnerischen bereits in Arbeit waren. Meine Hauptaufgabe bestand darin, die Regisseurin Johanna Benz bei der Fertigstellung des Storyboards zu unterstützen und die Realfilmebende gut mit dem Compositing-Elementen zu verbinden. Dadurch ergibt sich auch eine enge Vorproduktion mit der Postproduktion bei StudioNICE.

EN: I joined this project when the concept and artwork were already in the making. My main task was to support the director Johanna Benz in the finalization of the storyboard and and to convey the challenges that arise when shooting for compositing. On the other hand, I worked closely with StudioNICE in pre-production in order to bring Johannas imaginings as smoothly as possible to the screen, merging the principal shooting as well as the artwork.

DE: Wenn man mit Kindern arbeitet muss man sich für so einfache Lösungen sowieso nicht schämen. Dadurch das, das Studio so klein war, mussten wir oft umleuchten und umbauen. Das hilft so ein Stück Plastik das man einfach drehen kann. Zu wissen und zu zeigen, wo man im Raum ist, ist bei Greenscreen das wichtigste.

EN: If you work with a seven year old, you get away with such easy previes. Sometimes simple solutions are the best. I had to change the lighting often, because the green screen and the studio was so small. I drawd the set and the key light transparent plastics and rotate them accordingly. It’s rather old fashion, but you can simply draw the field of view of you lens l to get an idea if you have enough space to cover angel.